Kelab Blogger Ben Ashaari

Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

2 Nov 2014

Awal bulan yg menggembirakan

Assalamualaikum,

Salam November kat warga blogger dan pembaca yg faz sayangi. Semoga kedatangan bulan yg baharu ni membuatkan kita jadi lebih baik, dari masa ke semasa. Jadi hamba Allah yg diredhai di dunia dan di lindungi di akhirat. In Sha Allah.

Hari ni, faz rasa happy sgt. Sebab ibu faz pggil faz 'syg' . Pelik ke kalau faz rasa happy sebab tu je? Mesti korg rasa pelik kan. Tak yah nak hairan sgt la k? hehe. Faz dgn ibu sbnarnya da mcm kwn. Jarang sgt nak romantik, tambahan ibu faz memang garang + brutal. Kawan2 faz slalu ckp yg muka ibu faz garang. Tp sebenarnya tak, ibu seorg yg senang dibawa bebincg, tetapi sukar nak tunjukkan kasih syg dan ckp yg dia syg anak2 dia. Tak hairan la knapa dia sukar nak lafaz rasa syg sbab Dia lah ibu, dia juga ayah. Jadi bila dia pggil faz 'syg' sungguh hati faz memang gembira sampai nak menitis air mata. Masa faz skit dulu, ibu memang slalu ckp yg dia syg faz, tp time sakitkan, mane nak hiraukan sgt.

Bila faz da mula pratikal ni, masa faz dgn dia memang terhad sgt. Faz dah jarang habiskan masa dgn dia. Balik je kerja, terus masuk bilik, siapkan kerja yg terbengkalai, cukup jam tidur. Tu je rutin harian faz. Hujung minggu lak, sibuk dgn kerja lagi, kemas rumah lagi. Jarang dah nak kluar berjalan dgn keluarga. Faz akui, faz memang seorg yg tidak pandai membahagikan masa. Kalau faz da buat sesuatu pekerjaan tu, memang takde can nak buat kerja lain lagi.

Jadi di bulan yg baharu ni, faz akan cuba belajar bahagikan masa dgn sebaik mungkin. In Sha Allah.
Sekian........


No comments:

Post a Comment