Anas Arsyad Gallery

Anas Arsyad Gallery

Followers

8 Jan 2018

Suri Rumah...

Assalamualaikum..



Da nak masuk sebulan jadi suri rumah... Suri rumah? Ye, suri rumah.. Buat kepitisan nak behenti keje memang bukan keputusan yang mudah untuk kaum wanita, terutama pada umur yg muda... Pengorbanan demi suami dan anak...

Tgh bulan 12 tahun lepas faz ikut suami, berhijrah dr sarawak ke kl... Duduk di rumah mentua dan menjadi suri rumah.. Pada awalny memang sukar, walaupun da setahun lebih kawen, tp berjauhan, bla kte duduk serumah dgn suami bru la kte tau perangai sebenar dy..

Tapi secara jujurny, masih sama laa..  Takde ap yg brubah, cuma suami lebih memberi tumpuan kat kami... Alhamdulillah, harap suami camtu sanpai bila2.  

Mentua? Kakak ipar, adik ipar? Semua okay.. Layanan yg baik.. Hehe.. Dapat mentua yg memahami, jauh beza dari kisah2 yang faz baca kat krt.. Alaaa.. Mgkin ad yg ckp masih awal, memey la... Doakan yg terbaik la... Selagi dpt jaga bahasa, hormat org tua, jangan malas, layan anak dy dgn baik, jaga hubungan dgn Allah, bersangka baik, smua akan jd baik...  In Shaa Allah...

Faz memang minat masak, tp masak basic la... Lepas dok rumah mentua baru nak cuba benda yg faz tak penah masak... Thanks mak yg slalu ajar faz dan terima kekurangan masakan faz.








Tu je nak cakappp😂😂😂😂


Okay la... Suami pun da balik nak makan tgh hari.. Byee🙋

1 comment:

  1. Semoga terus berbahagia dengan title surirumah ye. Saya pun dah 6 tahun bergelar surirumah sepenuh masa

    ReplyDelete