Kelab Blogger Ben Ashaari

Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

25 Oct 2014

Buka buku baru? Dapatkah aku?

Assalamualaikum,

Hurm. Mungkin senangkan faz cakap kat org "Hei, korg mula la hidup baru"
"Oiii. Lupa la cte lama tu, yg sudah tu sudah la jgn dikenang"
" Ahhh. Buka je buku baru kan senang"
Hehehe. Tu la yg selalu faz sebut dan baru kat entry tadi tu faz sebut buka buku barukan.
Baru Faz sedar, bukan mudah nak buka buku baru. Bukan senang nak lupakan kisah lama. Bukan senang nak tutup dan buka sejarah hidup. Kalau sekadar buku yg dibaca boleh disimpan. Memang senang tapi buku hidup. Huhu... Faz cakap je pandai. Tapi sendiri nak buat...... Contoh je cte hal sahabat faz. Tu memang paling susah faz nak lupa. Makin faz niat nak lupa, makin segar dia di ingatan. Faz pun tak tau kenapa sejak dua menjak ni faz asyik nak fikirkan dia. Ya Allah. Dah lama kot kisah kami. Persahabatan kami terhenti. Tapi kenapa mesti sekarang faz nak ingatkan kembali. Faz dah cuba lupakan. tapi hurmmm. Kalau nak cakap faz ni cakap tak serupa bikin. Sila laaa.. Faz benarkan.

Pernah gak faz minta pelik pelik sebab nak lupakan dia.. Biasalakan. "Kenapa la aku tak lupa ingatan macam dalam cerita kan senang" Hehe. Tu la selalu faz cakap. Bila ada yg tegur faz, "Kau tau tak kata kata tu satu doa, kang Allah bagi betul2 lupa ingatan kang, padan muka hang" Tu la yg slalu faz dgr feedback kwn2 faz.

Faz dah cuba macam2 dah, tapi result masih sama.  Puas faz busykan diri. Namun bila dah free, ingatkan dia balik. Huhu. "Kenapa la aku ego sgt dulu"
"Cuba la aku balas msg dia dulu"
"Cubala aku mudah maafkan dia"

Cuba cuba cuba tapi nak putarkan masa? Jangan Harap. So, Nasihat faz. Jangan jadi macam faz. Menyesal kemudian tak berguna. Jadi conclusionnya. Faz tak dapat buka buku baru.. Tapi faz akan terus cuba, cuba apa?? Faz pun tak tau..

Sekian...

1 comment:

  1. betul2 . cakap memang senang , nak buat susah . .
    http://blogparihh.blogspot.com/

    ReplyDelete