Sampaikan salam rinduku



Ingat dulu kau pernah cakap, "Akan ada sekali kau akan cakap yg kau rindukan aku, mark my word" Begitu riang kau mengingatiku. Dan aku akui, aku rindukan saat2 bersamamu.

 Kau ingatkan aku 'Kalau waktu tu tiba, aku la org plg gembira. Sebab aku tau walaupun kau tak pernah lafaskan perasaan kau, tapi aku tau kau akan merindui aku. Pendam la selama mana kau mau pendam. Pertahankan la ego mu sekarang sebelum ia mula memakan dirimu. Aku percaya, satu hari engkau akan meluahkan perasaanmu.Tp malang mungkin waktu itu kita terpisah. Aku tak maksudkan malah terlalu jauh untuk meminta. Apa apa boleh berlaku di masa akan datang. Kita yg merancang tapi Allah yg menentukan. Tiada apa yg kekal di dunia. Begitu juga persahabatan kita. Walaupun sesusah mana kita mempertahankan, tapi siapa tahu apa akan jadi pada masa akan datang.'
Aku tunjuk muka blur, sebab aku tak faham apa yg kau cuba maksudkan dan sampaikan pada waktu itu. 

Sekarang aku faham kenapa mengapa semua ini terjadi. Terlalu lambat utk aku menyesali. Terlalu lambat untuk aku perbetulkan. Mungkin ada benar kata kata mu dulu.

"Tp aku nak kau tabah, aku taknak kau menangis ingatkan aku nanti, malah kalau kau rindukan berdoalah dalam hati agar aku juga rindukan kau"

Semakin aku cuba melupakan segala kenangan dan pesanan mu, semakin segar di ingatan memori kita. Aku tak cukup kuat menahan air mata dari terus mengalir. Aku belum cukup kuat untuk mengawal perasaanku dari terus merinduimu. Aku belum cukup kuat untuk menghentikan kenangan bersamamu bermain dimindaku.

Benar katamu. Aku hanya mampu berdoa, berdoa dan terus berdoa. Agar aku juga menjadi kerinduanmu, sebagaimana aku merindui dirimu duhai sahabat.




P/s: Blog belum pulih sepenuhnya.. Entry ini sekadar melepaskan gian untuk menulis seketika.. 


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Terbang Tunduk by Fynn Jamal

Boulevard Kuching Sarawak

Selamat Hari Jadi Arwah Ayah