Anas Arsyad Gallery

Anas Arsyad Gallery

Followers

22 Dec 2014

Aku maafkan kamu

Assalamualaikum,

Faz mcm tak percaya apa yg faz dpt tau hari ni. Ya Allah. Rasa nak menangis pun ada. Tak tau nak ckp camne. Hal ni mungkin takde kene mengena dgn faz. Jadi faz tak nak la amik kisah sgt. Tp faz kecewa.

Faz takde la nak ckp faz baik ke apa. Tp faz memang seorg yg mudah percaya kat org. Kalau org tipu ke apa ke, biar pun faz tau faz kene bohong, faz tak reti nak melenting even faz tau kebenaran tu. Tipu cakap tak kecewa kan. Memang kecewa sgt. Faz tak kisah, faz akan terus buat tak tau sampai org akan cte hal sebenar kat faz.

Point faz ckp camni sebenarnya apa? Okay. Faz tak tau nak cte lagu mane. Sebab faz belum siasat apa yg terjadi sebenarnya. Tak berani nak bercerita tanpa bukti. Takut lak boleh mendatangkan fitnah. Tak fasal fasal, faz lak yg terpaksa menanggung dosa org. 'Eh tak nak aku, dosa sendiri tak tertanggung.'

Apa yg faz cuba nak cakap kat sini, jgn jadi mcm faz mudah sangat percaya kat org. Tak reti nak tengok dalaman org, buat baik sikit terus cakap dia baik. Faz tak kisah org tau kelemahan faz ialah mudah percaya org dan senang kene tipu. Kalau korg da tau faz jenis yg mcm ni tapi korg masih nak tipu faz, faz tetap maafkan korg. Sedangkan Nabi maafkan umatnya, inikan pula faz hanya seorg insan biasa. Apa hak faz untuk menghukum org, malah faz kesian kat golongan yg menipu camni. Yepp. Faz maafkan, tapi korg kene ingat. Biarpun faz tak tau korg tipu faz, tp kita ada Allah yg memerhati setiap gerak geri kita. Baik buruk kita, yg sesama manusia tak nampak tapi hanya Allah yg nampak.

Faz cakap camni berdasarkan pengalaman, sedangkan member yg rapat dgn faz selalu menipu faz inikan pula org lainkan? Mungkin member anggap ini satu gurauan, suka tengok faz percaya, tapi faz tak pernah mengganggap  benda tu satu gurauan. Malah faz amik serious setiap butir cakap org kat faz. Mungkin rupa faz senyum, banyak begurau tapi korg kene ingat setiap manusia mempunyai hati dan perasaan. Tu je kot faz nak pesan.

P/s: someone pernah pesan kat faz "Kalau kau nak buat dosa atau maksiat boleh, tapi KAU CARILAH MANA MANA TEMPAT KAT DUNIA NI YG BUKAN MILIK ALLAH. Kalau ada sila la buat dosa." #deep. Sampai sekarang faz ingat kata kata tu.

Sekian..

1 comment: