Anas Arsyad Gallery

Anas Arsyad Gallery

Followers

31 Dec 2014

My Bestfriend of The Year

Assalamualaikum,

"Bestfriend" apa yg dimaksudkan dengan bestfriend. Korg faham ke apa tu bestfriend? Mungkin sesetengah takkan faham, mungkin segelintir je yang faham. Hari ni aku nak cte seorg insan yg sentiasa berada disisi aku tak kira masa aku susah dan senang. Persahabatan yg aku sendiri tak sangka terjalin sehingga ke sekarang ni.

Kami kenal dari kecik, sebab parent kami sama tempat keje. Oleh kerana keadaan tidak sesuai, aku tak tau pun kewujudan dia. Sampai la kami dipertemukan sewaktu aku mula masuk kolej, 8 Mei 2012. Sejak dari tu, kami mula rapat. Sehingga la satu saat, berlaku salah faham diantara kami. Keadaan jua la memisahkan kami. Masing masing ego, baik aku mahupun dia, kami tak minta maaf walaupun tak tau mana silapnya. Mungkin tu dugaan yang Allah berikan untuk menguji persahabatan kami. Mungkin gak ada hikmah disebalik dugaan  yg kami terima.

Kuasa Allah melebihi segalanya. Kami berkawan semula sehingga kini. Aku bersyukur hadirnya dirinya disisiku selama perjuangan ku selama ni. Kesilapan dahulu mengajar kami untuk berfikir lebih dewasa. Walaupun aku mempunyai sahabat sendiri, tetapi belum tentu sahabat aku sentiasa mengingatiku. Dikala aku susah senang, dia sentiasa bersamaku. Kami ketawa bersama, menangis bersama. Setiap masaku lebih bersama dengannya. banyak yang aku belajar ketika mengenali nya. 

Seperti persahabatan yg lain, kadang kadang kami bergurau kasar, kadang kadang kami meluahkan rasa tidak puas hati, kadang kadang kami menangis ketika meluahkan masalah masing masing, lebihnya kami gelak sebab lawak yg kami bikin sendiri (Walaupun aku rasa lawak tu tak masuk dek akal). Apa lagi yg perlu ku cari erti sebuah persahabatan.

Tipu kalau cakap dalam persahabatan takde yg sakit hati takde yg annoying. Banyak memang banyak, tapi perasaan tu aku simpan, aku buat tak nampak, aku buat tak tau, aku elak. Kerna ku tau aku juga banyak menyakiti hatinya. Aku tau dia juga banyak bersabar ketika bersama dgn ku.

Sepanjang tahun 2014 ni 365 hari lebih kurg 300 hari aku meluangkan masa bersamanya. Jika aku dapat meluahkan rasa terima kasih yg tak terhingga kepadanya, Ya aku akan menyatakan seikhlas ikhlas hati ku. Persahabatan inilah yg ku cari. Persahabatan ini? In Sha Allah akan ku jaga sampai bila bila. Bagi ku erti sebuah persahabatan amat bermakna dalam hidupku.


"Nurul Amira Sukerdi.. 
Terima kasih sebab sudi jadi kawan faz. Terima kasih sebab sentiasa disisi faz selama ini. Faz tak tau macam mane nak ucapkan Terima kasih tak terhingga kat awk. Chewaaahhh 'awk' "perli siap kau, kbai. Eh kau bai :p" haha. Acah acah. Ikhlas dari hati faz, faz nak ucapkan bebanyak terima kasih. Sebenarnya faz nak cte semua hal kita, apa yg kita dok buat hari hari, apa yg kita dok leter hari hari, tapi nanti hang cakap aku dok melalut. Sebab tu cte banyak terpotong. Kalau dapat setiap lagu yg kita nyanyi, makanan yg kita makan pun faz nak listkan. Haha. Thanks. In Sha Allah. Faz akan kekalkan persahabatan ini sampai bila bila. Nak letak gambo kte tp hp ku hilang jadi, skip la bab bab gambo ni. Thanks again and I Love You :D
-Faz-"


P/s: Aku rasa sweet hari ni. Amboiii cte mengalahkan org bercinta. Sebenarnya aku nak cte yg lawak tentang kami tak tau kenapa entry ni jadi lebih bermakna. Haha. Untuk sahabat and kawanku yg lain, Korg pun bermakna dalam hidup faz. Faz tak cte hal korg bukan bermakna korg bukan sahabat terbaik faz. Mohon jangan salah faham. Thanks sebab ada disisi faz saat suka dan duka. korg memang terbaik. In Sha Allah. Kita semua berkawan sampai bila bila. In Sha Allah. Syg Korg :)

Sekian..

3 comments:

  1. sweetnya hampa berdua. semoga persahabatan itu kekal hingga ke jannah :)

    ReplyDelete