Anas Arsyad Gallery

Anas Arsyad Gallery

Followers

10 Mar 2015

Malu dengan kekurangan diri...

Assalamualaikum..

Pernah tak korg rasa malu dgn kekurangan diri korg? Faz selalu. Sebab faz tau faz ada terlalu banyak kekurangan diri. Kadang kadang faz tak tau pun apa kelebihan yg ada dalam diri faz. Rasa macam faz tak layak untuk sesiapa disebabkan kekurangan diri ni. Ye la. Org banyak ckp "kalau nak cari pasangan, cari org yg dpt terima kelebihan dan kekurangan kte kan" tapi kalau banyak sgt kekurangan layak ke faz ni jadi pasangan?  Sedihnyaaaaaaa... Kenapa mesti ada perasaan nii... Huhu. 

Mungkin faz terlalu kurang keyakinan diri kot. Atau terlebih pemalu. Faz pun tak tau. Bila faz dengan org, faz rasa nak lari jauh je. Faz takut dorg nampak kekurangan faz. Faz ni mudah nak di jangka atau di agak. Sebab tu la sekarang faz banyak mengelakkan diri dari org sekeliling faz. Mungkin itu yg terbaik.

Kecuali member member faz la. Klau dgn dorg faz memang terlampau selesa. Hee.. Dah macam adik beradik kot. Sebab dorg gak faz mampu bertahan sampai skarang. 😀

Sekian....

4 comments:

  1. Do let the insecurities go. Faz tak akan ke mana-mana kalau berterusan rasa macam ni. Cuba pegang prinsip ni - semua orang ada kelebihan dan bakat yang tersendiri... di sebalik kelebihan-kelebihan itu juga ada kekurangan. Sebab tu kira perlukan satu sama lain dalam hidup ni - untuk berkongsi kelebihan yang diberikan dengan cara yang positif dan mengisi ruang kekurangan yang ada. Don't treat weakness as 'weakness'. Use it as a stepping stone to move forward. You are special in your own way, Faz!

    ReplyDelete
  2. saya pun penah rasa benda yang sama. saya penah suka kat sorg laki ni. tapi saya jenis mcm Faz. pemalu dan rasa tentu lelaki pun malu kalau keluar dengan saya. entah macam mana, lelaki yg saya minat ni ajak keluar. saya keluar jugak dengan dia, pegi minum. saya tak angkat muka langsung. tunduk jek. malu kalau dia tgk muka saya yang tak cantik ni. bila jalan bersama, saya nun jauh kat belakang. takut orang mengata "apalah lelaki ni jalan dengan perempuan hodoh". tapi Alhamdullilah. lelaki tu dah jadi suami saya. ^_^ Tapi lama la nak yakin diri tu..ambik masa.. Faz jangan risau sangat ya?

    ReplyDelete
  3. huhu jgn mcm ya faz.. jgn biar perasaan ya menguasai dirik ktk faz.. sbb ya boleh menghancurkan hati ktk... just jadi dirik sendirik.. x semua sempurna, setiap manusia ada lebih dan kurang. rasa rendah dirik ya cuma perlu untuk mengelak dirik kt sombong bongkak dgn riak jak... jgn sampey perasaan rendah dirik ya menjatuhkan ktk ya jak.. jadi dirik sendiri.. mun org nerimak kekurangan ktk org ya boleh jadi kawan ktk.. insya allah lamak2 ktk ok... mun org ya mok sempurna x mok nerimak kekurangan org suruh nya pergi planet pluto jak.. hahah..

    ReplyDelete