Anas Arsyad Gallery

Anas Arsyad Gallery

Followers

22 Oct 2015

Terlewat merasa susah.....

Assalamualaikum..

Salam jumaat. Alhamdulillah masih diberi peluang untuk bernafas lagi sekali.  Walaupun keadaan faz yg tak berapa sihat sebab jerebu ni.  Di kesempatan ni gak,  faz nak nasihatkan kat korg banyak minum air masak,  elakkan berjalan time jerebu camni, klu bjalan jgn lupa pakai mask..  Haaa.  Bajet encik mimpi sikit.  Hehe.  Faz ni nasihat je tau tp bila part jaga diri sendiri?  Hurm..  Hampeh.

Mcm semalam, faz bejalan kaki cari keje bukan guna mask,  redah je.  Padahal ada je mask kat rumah.  Sebab tu la kurang sihat hari ni.

Merantau kat negeri org la katakan.  Kene pandai jaga diri.  Berbekalkan cuma RM10,  faz mencabar diri faz berjalan mencari keje.  Korg bayangkan.  Mungkin ada yg nampak "Ala,  ada je jalan tak bawak duit, dapat je hidup. " Tu faz tak nafikan tetapi cuba letak kaki korg kat tempat faz. Sebab nak cari keje, terpaksa berjalan kaki,  dgn duit yg ada RM10 je. Bukan untuk belanja 1hari,  tp untuk 2 minggu..

Kakak faz ada je boleh bantu,  tp kakak faz cakap.  Kalau dah pilih jalan nak merantau kene belajar berdikari,  kalau lapar g cari duit sendiri.  Nak barang,  usaha sendiri.  Bunyi memang agak kejam.  Tapi faz tau,  ni la peluang faz bergerak sendiri tanpa pertolongan sesiapa.  Susah memang terlalu susah.  21 tahun hidup baru merasa hidup susah.  Agak lewat untuk merasa susah,  tetapi ni la permulaan hidup faz.

Dengan umur yg agak dewasa,  mungkin disini faz dapat belajar untuk jadi lebih matang.  In Sha Allah.

Sekian..

No comments:

Post a Comment