Sedih, terharu bergabung menangis

Assalamualaikum,

Malam ni faz nak luah perasaan je kat sini. Jadi faz mohon awal awal, kalau meluat or tak suka, tolong jangan baca. Tengah emosi giler ni. Faz sebenarnya tengah sedih sangat sangat, kecewa, punah harapan, rasa nak nangis Tuhan je yg tau. Tak yah la nak dicte sebab apa kan. Biar org tertentu je yg tau nape faz sedih.

Tadi faz call kwn faz, sebab buntu sgt. Call guna phone ibu la. Nak guna phone sendiri, top up pun takde lagi. Jadi faz call dia minta pendapat dan jalan penyelesaian bagi masalah faz ni. Nak tau dia cakap pe? "Alaa. Poyo ahh minah ni. Aku ingat masalah besar tdi. Ingatkan kene tangkap Jais ke, polis ke apa ke. Ishhh. Masalah semut je ni, pijak je terus mati." Boleh lgi dia cakap masalah faz tu masalah semut. Geram tul la. Sakit hati. Bagi faz tu antara masalah terbesar faz tau. Huhu.

Dia cakap lagi. Tapi kali ni faz betul betul terharu. "Okay, aku minta maaf. Tapi betul la faz, masalah kau ni kalau nak di ikutkan bukannya besar mana. Aku bukan tak nak tolong, tapi cuba kau fikir balik punca masalah kau ni. Dari siapa? Kau sendiri kan. Kalau kau dah anggap tu sebagai masalah, camne lak masalah yg lain? Lebih teruk dr tu? Tak fikir ke? Aku bukan apa faz, kau kawan aku. Aku tak nak kau hanyut sebab benda ni. Kalau kau nak gak, aku bole tolong. Tapi tolong doakan kau aje la. haha Pray for Faz. Okay?"

Terharu tak dapat kawan camni. Org sedih, dia p buat kte gelak. Huhu. Serious masih sedih ni.  Tapi tapi tapi..

Faz menangis lagi sebab terharu dengan kata kata semangat dari kawan kawan faz yg lain.. Antaranya: Chewaaahhhh..Faz kira nak post dulu yg ni, tiba tiba faz dikejutkan oleh kawan faz cakap suruh buka fb, bila buka fb dia kasi link blog dia, bila da baca blog dia, sampai sekarang air mata faz ni tak berhenti..
Yuhanis Naiva

Thanks korg semua sebab hadir sebagai kawan faz. Thanks untuk semua kata semangat. Love you guys so much.

p/s:Penggunaan bahasa sukar difahami sebab tengah menangis sedih, terharu and so on. Hehe. 

Sekian..

Comments

Popular posts from this blog

Terbang Tunduk by Fynn Jamal

Boulevard Kuching Sarawak

Selamat Hari Jadi Arwah Ayah