Terharu kesungguhan si dia

Assalamualaikum..

Buat pertama kali betapa aku terharu kesungguhan tunangku untuk memperisterikan aku.  Tak pernah sebelum ni aku dapat layanan sedemikian.  Kadang kadang aku terfikir,  layakkah aku dapat seseorg seperti dia?  Dapatkah aku membahagiakan dia sepertimana dia membahagiakan aku selama ni?

Ala klu sebelum ni org dpt post hal couple dua hari mnde,  masih setia bagai.  Takkan aku post hal yg wat aku terharu tak leh.  Aku sure tak jd viral punyeee..  Lek laaa..



Selama aku kat KL,walaupun dia terpaksa membahagikan masa keje,  family tetapi dia tak pernah mengabaikan keperluan aku.  Sekarang aku da balik kuching,  kalau mula mula dulu aku selalu cari gaduh sebab dia jarang luang masa nak msg aku,  call aku tp sekarang sungguh aku menangis sbb kesiankan dia.  Baru beberapa hari yg lepas dia demam,  selsema trok tp hari ni masih bkeje sampai 1 2 pagi sbb nak cr duit utk kami kawen.  Stakat ni apa yg mampu aku bantu ialah utk faham keadaan dia,  cuba bertolak ansur.  Usaha cari duit utk bantu dia. 

Aku percaya mungkin ada hikmah Allah hantar seseorg yg bsungguh sungguh dgn kta.  Kalau sebelum ni aku kurang percaya,  eh bukan kurang tp tak percaya lansung lelaki sbb selalu dipermainkan tp sekarang ni cukupla seorg utk membiat aku percaya yg lelaki mcm ni masih wujud.  Walaupun aku tau bnyk lgi lelaki yg baik, umurku masih muda utk mencari yg lebih baik tp aku tak nak.  Dia da cukup baik untuk aku.  Aku terima kekurangan si dia seperti si dia menerima kekurangan aku.  Dia tak pernah mengeluh walaupun terpaksa keje seorg,  dan terus beri galakkan utk aku bersabar dan akan ada satu hari aku mendpt pekerjaan dgn berkat aku bersabar.  I truly can't open my eyes for anyone else....  

Sekian.. 

Comments

Popular posts from this blog

Terbang Tunduk by Fynn Jamal

Boulevard Kuching Sarawak

Selamat Hari Jadi Arwah Ayah