Berehat/berhenti dari blogging....

Assalamualaikum,

Selamat menyambut bulan yang terakhir untuk tahun ini. Pertama sekali, faz nak cakap mungkin selepas ni faz akan berhenti untuk blogging sekejap. Tak tau sampai bila. Mungkin sehari, dua hari, seminggu, sebulan, setahun, atau untuk selamanya. Tak tau lagi. Faz nak tumpukan sepenuh perhatian kat keje faz and familly matter. Selesai semuanya In Sha Allah faz akan kembali membawa cerita yang baru. Jadi hari ni, faz akan melepas sepenuhnya gian untuk menulis, menaip dan segala yang terkandung di sanubari, otak, ilham, jiwa and so on. Tak taukan bila akan kembali.

Memandangkan bulan ni bulan terakhir, faz mungkin akan cuba memperbaiki diri, menjadi seorg yg lebih bertanggungjawab kepada keluarga, sebab itu yang keluarga faz harapkan. Faz tak nak mengecewakan dorg lagi. In Sha Allah.

Faz buat keputusan nak berehat dari blogging ni pun sebab faz sedar selama ni faz terlalu memikirkan dunia blogging sehingga hilang focus nak buat benda lain. Dulu, kawan faz pernah cabar faz "Kau dapat tak, kalau tak buka internet untuk sebulan?" Faz balas "Kalau benda lain aku dapat tinggalkan tapi kalau dunia blog ni memang aku takkan tinggalkan. Ni nyawa aku, boleh gila aku kalau tak berblogging." Semenjak dari tu, faz dok fikir je apa yg faz perkatakan. ' Eh, betul ke apa yg aku cakap ni? Sedangkan saat gentir macam ni, keluarga aku amat perlukan aku. Keje aku melambak. Final dah dekat. Tapi apa yg aku buat? Blogging? Nyawa? Tak...... Keluarga aku nyawa aku, Masa depan aku penentu hidup aku. '

Jadi tu la keputusan faz. Faz akan selesaikan dulu semua urusan yang tak terurus, habis je semuanya, faz akan cuba curi masa untuk blogging kembali. In Sha Allah. Eh. 'Nampak tak ibu? Anak ibu dah dapat berfikir lebih dewasa. Alhamdulillah.Itu kan yang ibu harapkan? In Sha Allah anak ibu ni takkan kecewakan ibu lagi.'

Fuhhhh~ Lega da... Okay la korg. Nak kembali bekerja lak. Semoga dipertemukan di masa akan datang. Sayang korg bebanyak(untuk sesiapa yg membaca dan org tertentu)

p/s: Untuk sekian kalinya, faz minta maaf kalau ada kata kata yg sebelum ni atau entri sebelum ni menyakitkan hati org atau buat org terasa. Harap dimaafkan. In Sha Allah faz akan kembali dengan ilham yang baru. Jumpa lagi..


Sekian...

Comments

Popular posts from this blog

Terbang Tunduk by Fynn Jamal

Boulevard Kuching Sarawak

Selamat Hari Jadi Arwah Ayah