Janji tinggal Janji

Assalamualaikum.

Manusia mudah lupa, Manusia mudah alpa, Janji tinggal janji. Itulah sifat manusia. Aku juga begitu. Kenapa? Aku juga seorg manusia. Pelbagai janji yg aku taburkan. Kadang kadang janji yg lebih dari kemampuan sendiri. Janji kepada diriku. Janji kepada org yg ku syg. Entah mengapa, begitu sukar utk aku menunaikan janji yg aku sendiri taburkan. Mungkinkah aku terlalu kejam? Mungkinkan aku terlalu jahat? Membuatkan org percaya janjiku.

Kini, aku merasa peritnya dimungkiri janji. Aku merasa apa yg aku buat dgn org. Berjanji tetapi tidak ditepati. Ya. Sakit, sakit merasakannya. Meskipun janji yg dibuat hanya sebesar zarah. Tetapi jika dimungkiri sakitnya seluas lautan. Tidak dapat digambarkan dengan kata kata.

Aku musykil kenapa aku mengungkapkan janji jika tidak mampu ditepati? kenapa tidak berterus terang jika tidak dapat menunaikan? kenapa aku begitu senang menaburkan kata kata umpama dusta kerna aku tidak tunaikan. Aku Aku Aku yg mulakan. Jadi jawapannya semua bergantung kepada diriku.

Maafkan aku. Kerna tidak pernah menunaikan janji. Maafkan aku melupakan janji yg ku buat terhadapmu. Maafkan aku tidak berterus terang dengan mu.

p/s: Tolong maafkan Faz, Wak.....

Sekian.....

Comments

Popular posts from this blog

Terbang Tunduk by Fynn Jamal

Boulevard Kuching Sarawak

Selamat Hari Jadi Arwah Ayah